Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på.

Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket nu tycker jag man har fått en vardag och med det så blir man lite hemmablind som det så fint kallas när man faller in i ren slentrian...suck.


Livet med mina nya "kompisar" (polisen) flyter på bra tycker jag, varje gång jag möter någon av dom hejas, vinkas och kramas det, ja just precis dom ska kramas fatta hur det skulle se ut hemma i stan om Kågebro, Karlsson, Sund och Gimmo skulle springa runt och krama på alla dom känner deras auktoritet skulle man få dragga efter i det djupaste vatten.


Vi var inbjudna på ett jättekalas på polisstationen jag och min käraste och det var i samband med barnensdag här i Thailand, veckan innan hade dom haft storkontroll av körkort, hjälm och nykterhet på hela phuket och summan av alla böter som utdelades har man personalfest för....helt otroligt eller hur? Alla poliser med fruar och barn är inbjudna och jag med respektive det är mer än otroligt tycker jag.


För en tid sen så hände det som inte fick hända... Det kommer en moped 100 km/t och kör rakt i sidan på min "hummer" när jag ska svänga in på våran lilla väg. För mig gick det bra men för den andra killen gick det mindre bra kan man säga riktigt illa skadad och mer än så vet jag tyvärr inte. Jag ska erkänna att det är på grund av denna historia som mitt bloggande har släpat efter ett tag men jag ska ta upp det nu igen.


Idag har jag och 3 andra kompisar kommit på att vi ska fixa ett fullmoonparty på en strand här i Kamala och det ska gå av stapeln om ca 3 veckor hopppas vi så det är mycket planering framför oss kommer att återkomma till det senare.


Lusten att motionera den infann sig förvånadsvärt fort när jag kom hit och ingen blev mer förvånad än jag själv ska ni veta... raska långa promenader i 3 dagar blev det sen var ordningen återställd, skönt faktiskt, trodde ett tag att jag fått solsting men det var ju tack och lov ett litet litet virus som nu är botat med en "brun flaska med imma på" med en etikett som visar att det är livets dryck.


Tack för nu!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards