Alla inlägg under november 2008

Av Andersson - 24 november 2008 04:39

Jaha då var det måndag igen och godmorgon alla knegare som har våndats lite för den här dagen.

Min måndag kommer att se som följande.

ska åka till järnhandeln och införskaffa en ny sladd till en micro som jag lovat laga åt en kompis som har resturang sen när det är klart så är det dax för ett lunchmöte och det tänkte vi ha på kontoret(stranden alltå). Efter det så är det dax att hämta lilla gubben på skolan.


Efter det är det ett besök till Surinbeach för att kolla hur det gått för några svenska vänner som jag checkat in på hotellet där man blivit bokningscentral för svenskar.


PÅ tal om svenskar så är dom ta mig fan det snålaste folk man träffar här, dom ska ha allting i stort sett gratis de prutar så öronen blöder. När man får ett pris så är det normalt att betala hälften för det men inte om man är svensk för då ska man i stort sett ha en slant för att man "handlar" av dom.


En thailändare tjänar ca 50 kr om dagen ca 200 Bath och det ska försörja familj och säkert en del av släkten med...så ska ni handla här så betala normal pris och var inte dumt snål.


Såg på aftonbladet att ni har ganska fint väder hemma...lite snö och någon grad kallt...och det kallar alla för kaos ha ha ha. Konstigt att det blir kaos varje år, det har kommit snö i sverige i urminnes tider och ändå kommer den som en total överaskning.....märkligt!


Jag hade lovat en massa bilder på bloggen men eftersom anslutningen till internet är lika snabb som den vi hade hemma innan bredbandet...MODEM..suck så tar det ca 30min att lägga upp en bild, det kommer att komma bilder tids nog.

Hoppas ni på mitt "gamla" jobb har det bra och sanknar mig som fan..ha ha.

Jag önskar oxå att dom som hade mig som handledare INTE är kvar utan har hitta något att syssla med... visst har väl alla ni det????? Gubbarna och tanterna på kontoret håller väl oxå tiderna när rast börjar och slutar?


Akta er STOREBROR ser er!!!!!




Av Andersson - 22 november 2008 12:35

Nu har man halkat in i byggsvängen igen... har idag byggt en liten bro in till en av våra vänners resturang, låter kanske inte så farligt men prova själv med 36 grader i skuggan och ca 163 grader i solen, det blev hur bra som helst och betalningen var fri tillgång på "livets dryck" idag.... mumms....hick! fortsättning följer kanske sen om inte John Blund hinner först...


Har en ganska rolig sak att berätta faktisk...

Igår satt vi på Popeye för att äta lunch och jag beställde in mat och en öl men jag hann bara dricka ett par klunkar så dammar hela jävla poliskåren på moppar in för lunch på samma ställe..grejen var den att jag åkte oxå moppe dit och alla vet vi hur det är med att dricka och köra ,så jag tänkte jag får väl gå hem då... suck. Det är då det händer... Bylingarna beställer in 2 pavor wiskey till maten sug på den ni... vad gör man då????? jo man suger i sig bärsen och beställer en till....... I love this country!!!!!!


KÖSS på er alla




Av Andersson - 20 november 2008 03:13

Nu har jag hittat lite att göra nu så det känns bra.

Jag ska hjälpa en thaivän med att rekrytera och boka in svenskar på hans hotell, skönt med en uppgift som ger en och annan bath i fickan.


Nu har inte vädret varit helt tillfredställande måste jag säga, det regnar till och från och när det regnar så blåser det som f-n,man skulle kunna säga att går man ut i blåsten så kommer man in nyrakad... vädret rättar nog till sig bara vi kommer in i december.


Turisterna lyser fortfarande med sin frånvaro och det bekymmrar befolkningen lite vilket är bra för oss då det blir lättare att pressa priserna något på nästan allt men tyvärr inte på "livets dryck"...suck!


När man är här i det förlovade landet så är allt så himla "mysigt" och det är det om det inte hade varit för det där jävla språket som man inte förstår (ching,chong,chang) så nu mina goda läsare och besökare ska jag berätta något för er, så ni som känner mig kan sätta sig ner om ni står och resten gör precis hur ni vill för snart kommer det......nu snart..... snart.......NU....JAG har MOTIONERTA... pust det tog emot att få fram det där men det är faktiskt sant!! Vi har tagit SNABBA och då menar jag SNABBA promenader varje morgon (nästan iaf) jag har ju ett jäkla driv i steget så min gumma får nästan småspringa för hinna ikapp "the swedish tornado". Men nu ska promenader och motion bytas ut mot lektioner i THAILÄNSKA sug på den ni...HA HA... när vi beträder svensk mark igen kommer jag att vara sneögd och säga "solly solly söl can not".


Nog för denna gång och "kap khun karp" för er som inte är så välutbildade som jag, så betyder det Tack så mycket. Ni ser vad jag kan, känner redan att höger öga börjar krokna lite.

Av Andersson - 19 november 2008 02:25

Tjenis p..is!


Nu är jag tillbaka, har haft en tid med rätt mycket att göra och det fick tyvärr den här sidan lida för, men nu kör vi igen!


Dom senaste dagarna har varit ett rent mörker, man har varit tvungen att ligga på beachen och bli så där äckligt brun och dricka det där som jag kallar "livets dryck", visst är det synd om oss?


Vi har nu ledigt från våra uppdrag en vecka till sen drar det igång igen så vi passar på att ha lite "semester" nu. Dagen bjuder på en biltur ner till Kata noi en tripp som tar ca 30min med våran "hummer" där vi ska träffa en god Thai vän över en lunch på stranden.


Vi träffade en annan thaivän igår som bad oss om hjälp med vissa saker så snart kan även jag dra in lite stålar till våran lilla familj och vad det handlar om berättar jag om när allt gått i lås..... känns rätt "GÖÖTT" faktiskt.


See U soon

Av Andersson - 9 november 2008 20:04

Söndagar är här nere som vilken dag som helst alltså

"lördag hela veckan". I dag så packade vi in oss i våra vänners bil och drog till chalong och scandinavian laguna för "brunch" och bad i deras stora pool.

Det har varit ganska mulet och regnat en skvätt men ändå riktigt många grader på termometern ca 30 grader. Det är svårt att hitta en termometer här nere och jag har tagit rätt på varför det inte finns att köpa och svaret har varit "vad ska vi med den till? vi vet ju att det är varmt."


Vi tänkte ta en tur i våran bil alltså  min "lilla" hummer som inte är en hummer utan en "jappsjeep". men startar upp och ser att tank mätaren hånflinar med ett stort E som tyvärr betyder empty, ok! jag åker väl och tankar för bensinen räcker nog till macken tänkte jag sagt och gjort åkte jag dit men mina goda vänner det är SÖNDAG och vad är stängt då????? jo MACKEN. Hoppandes med den där förbannade biljäveln träffar jag en kille med bekant ansikte jo det var han Thailands egen Mc Gyver mr Bandeck, han håvade i stort sett fram 10 liter soppa ur bakfickan. Han tog med mig in på ett område som tillhör Phuket fantasy som är Phukets strörsta turist attraktion, vi knallade in till info disken och han sa några väl valda ord till tjejen bakom disken och jag fick en lapp som kostade 150 kr.

Där efter bar det iväg till en bakgård där det fanns en bensin pump och tankade fullt! senare fick jag veta att inte ens POLISEN fick tanka där och vad tänker man då.... ja har man en "hummer" så har man:) :)


Imorgon är det måndag och vad betyder det??? JO som sagt "lördag hela veckan":);) Olle börjar i skolan och det är dax för oss att annonsera att vi är tillbaka, hade tänkt mig en parad med lite stuk som den i Brasilien men det får räcka med ett litet besök hos var och en av våra kontakter här.


Kvällen har bjudit på lite mycket av livets dryck så nu känns det som att jag nästan skriver suddigt oxå så jag ska inte bli "saggig" och avsluta här.


Av Andersson - 8 november 2008 17:21

Nu är vi framme!:) Planet landade med oss 3 som var fyllda av förväntan, alla i hela planet flyger upp ur sätena river ner sina handbagage från hyllan, vässar armbågarna och ska till varje pris ut först (även dom som sitter längst ifrån utgången) när sen kön mellan stolarna står still och ingen kommer någonstan börjar det fantastiska att hända... det verkar som att folk tror att det ska gå fortare bara man suckar,pustar stönar högt och ju högre desto fortare...irritationen är ett faktum! Dax att hämta väskan..man rusar till väskbandet radar upp sig runt det och sen börjar det om på nytt suck,pust och stön sen hör man "vad fan håller dom på med? var är väskorna?" och vi har ju trots allt lämnat planet för 3 minuter sen och på den tiden har dom inte "ens" hunnit att lasta av 265 st väskor... suck!! Sen kommer det bästa! någon säger "du vet, dom har inte så bråttom här i thailand" visst är vi svenskar fantastiska!


Vi är nu installerade i huset som är det samma som förra året så jag har börjat att kalla det för "sommar stugan" tycker det är passande:).

Idag har vi hyrt en bil, en Izusu MU7 och det var det närmaste HUMMER dom kunde komma, dom sa iaf att man får hår på bröstet när man kör en sådan så det var något för mig för jag har ju bara 2 spridda och 1 i klunga så i år tänkte jag satsa på en "riktig matta";)


Middag har det blivit idag med goda vänner och på någotvis kom vi in på ekonomi, och den den man jag tror har "pengar" även som mellan namn BILL GATES! jag har läst någonstans att om han skulle plocka ut alla sina tillgångar i kontanter och stoppa  dom i bankfacket skulle världsekonomin rubbas och det är helt otroligt tycker jag,men så spånade vi vidare och funderade på om det verkligen finns så mycket dollarsedlar så att han kan ta ut dom i cash? sug på den ni!!!


Nu är det kvällen och en "bärs" på verandan sen är det natti natti.


Jakten på lusten att motionera håller just nu "flatline" och just lusten ligger nog kvar på flygplatsens väskband och är inne på sitt 978:e varv, ska se om man kan få det levererat till "sommarstugan".


Tjingeling





Av Andersson - 5 november 2008 10:08

Jaha då är det sista dygnet på svensk mark och man kan säga att det har inte varit utan bekymmer.. min gumma vaknade igår med spysjukan och hur kul är det 2dygn innan avresa, idag är hon bättre men jag väntar på brevet som är adresserat till mig innehållande SPYSJUKA..suck 12 timmar med spypåse på ett flygplan.


Idag är det finputsning och dubbelkoll på vårt hus som ska "konserveras" tills vi kommer hem, man skulle kunna säga att vi har vakumförpackat det..hi hi. Packningen ska checkas, det ska ju med en och annan pryl, själv hade jag packat mina personliga saker på ca 9,5 min, längre tid behöver det inte ta tycker jag.. eller?


Sist vill jag gratulera Bofors IK som har fått en ny tränare som med all säkerhet kan få till en positiv och avslappnad stämning i truppen ( lycka till kompis).


Jakten på lusten att motionera har jag haft på is ett tag men igår så kom jag på att jag motionerade utan att tänka på det, sprang runt här som min senila släkting gjorde när han gick vilse i kvarteret.. och det värsta var att det var inte ett dugg kul för jag hade ingen lust att motionera.


På återseende

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards