Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Det "förlovande" landet!

Av Andersson - 8 november 2008 17:21

Nu är vi framme!:) Planet landade med oss 3 som var fyllda av förväntan, alla i hela planet flyger upp ur sätena river ner sina handbagage från hyllan, vässar armbågarna och ska till varje pris ut först (även dom som sitter längst ifrån utgången) när sen kön mellan stolarna står still och ingen kommer någonstan börjar det fantastiska att hända... det verkar som att folk tror att det ska gå fortare bara man suckar,pustar stönar högt och ju högre desto fortare...irritationen är ett faktum! Dax att hämta väskan..man rusar till väskbandet radar upp sig runt det och sen börjar det om på nytt suck,pust och stön sen hör man "vad fan håller dom på med? var är väskorna?" och vi har ju trots allt lämnat planet för 3 minuter sen och på den tiden har dom inte "ens" hunnit att lasta av 265 st väskor... suck!! Sen kommer det bästa! någon säger "du vet, dom har inte så bråttom här i thailand" visst är vi svenskar fantastiska!


Vi är nu installerade i huset som är det samma som förra året så jag har börjat att kalla det för "sommar stugan" tycker det är passande:).

Idag har vi hyrt en bil, en Izusu MU7 och det var det närmaste HUMMER dom kunde komma, dom sa iaf att man får hår på bröstet när man kör en sådan så det var något för mig för jag har ju bara 2 spridda och 1 i klunga så i år tänkte jag satsa på en "riktig matta";)


Middag har det blivit idag med goda vänner och på någotvis kom vi in på ekonomi, och den den man jag tror har "pengar" även som mellan namn BILL GATES! jag har läst någonstans att om han skulle plocka ut alla sina tillgångar i kontanter och stoppa  dom i bankfacket skulle världsekonomin rubbas och det är helt otroligt tycker jag,men så spånade vi vidare och funderade på om det verkligen finns så mycket dollarsedlar så att han kan ta ut dom i cash? sug på den ni!!!


Nu är det kvällen och en "bärs" på verandan sen är det natti natti.


Jakten på lusten att motionera håller just nu "flatline" och just lusten ligger nog kvar på flygplatsens väskband och är inne på sitt 978:e varv, ska se om man kan få det levererat till "sommarstugan".


Tjingeling





 
 
sandra

sandra

9 november 2008 01:42

Hahaha fy fan för dig patrik =) va skönt att ni är nere. Hur är det med tillskillnaden nu när vi är i usa och ni i thai ? Är Sandra också med nu??

http://sandragranath.blogg.se

 
Ingen bild

Erina Thunberg

9 november 2008 13:30

Hej!
Hur är det?
jag läste de där me "riktig matta":-)haha,den va jävligt bra ;-)...
Jo,jag har hört att det ska va väldigt bra me friskvård :-)hahahahaha.Faan va du kommer å sakna friskvården på jobbet nu,eller hur :-)hehe.
Fortsätt å skriv nu en massa,Jag å Jani väntar me spänning över å få se vad som står nästa gång :-)..ha så kul!Kram Lärlingen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 22 januari 2009 17:36

Nu är det i stort sett halvtid för oss här, det har gått lite för fort tycker jag, det är nu det börjar hända grejer.   Vi har skapat oss ett kontaktnät som börjar bli användbart och till viss del "lönsamt" för oss, allt börjar gå lite lättare, det ä...

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på. Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket n...

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdela...

Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.   Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 15...

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards