Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Bokningscentral!

Av Andersson - 20 november 2008 03:13

Nu har jag hittat lite att göra nu så det känns bra.

Jag ska hjälpa en thaivän med att rekrytera och boka in svenskar på hans hotell, skönt med en uppgift som ger en och annan bath i fickan.


Nu har inte vädret varit helt tillfredställande måste jag säga, det regnar till och från och när det regnar så blåser det som f-n,man skulle kunna säga att går man ut i blåsten så kommer man in nyrakad... vädret rättar nog till sig bara vi kommer in i december.


Turisterna lyser fortfarande med sin frånvaro och det bekymmrar befolkningen lite vilket är bra för oss då det blir lättare att pressa priserna något på nästan allt men tyvärr inte på "livets dryck"...suck!


När man är här i det förlovade landet så är allt så himla "mysigt" och det är det om det inte hade varit för det där jävla språket som man inte förstår (ching,chong,chang) så nu mina goda läsare och besökare ska jag berätta något för er, så ni som känner mig kan sätta sig ner om ni står och resten gör precis hur ni vill för snart kommer det......nu snart..... snart.......NU....JAG har MOTIONERTA... pust det tog emot att få fram det där men det är faktiskt sant!! Vi har tagit SNABBA och då menar jag SNABBA promenader varje morgon (nästan iaf) jag har ju ett jäkla driv i steget så min gumma får nästan småspringa för hinna ikapp "the swedish tornado". Men nu ska promenader och motion bytas ut mot lektioner i THAILÄNSKA sug på den ni...HA HA... när vi beträder svensk mark igen kommer jag att vara sneögd och säga "solly solly söl can not".


Nog för denna gång och "kap khun karp" för er som inte är så välutbildade som jag, så betyder det Tack så mycket. Ni ser vad jag kan, känner redan att höger öga börjar krokna lite.

 
 
Ingen bild

Kusin L

21 november 2008 11:47

Nu blev jag......paff...har du rört på dig frivilligt...bara att säga grattis...fniss!!

Kram kusin L

 
Ingen bild

Efterträdaren

21 november 2008 17:33

Ja du Patrik...motion kan vara farligt..tur att du tänkt om och ska börja språkkurs :)
Hoppas att ni får lika mycket regn framöver..hihi, skojar bara.
Hoppas att ni har det bra och lycka till med det nya jobbet ;)

 
Ingen bild

Nerden

21 november 2008 20:42

*tappar hakan*.. har DU motionerat ?!?! :O

hahahahahahahaha.. en sneögd patrik.. moahahahahahahaha.. det måste man ju bara se !!!!.. *skrattar så tårarna sprutar* :D

här har det snöat nu igen *suck* o flera minusgrader är det oxå *brrrrrr* :p

ha de göttigt// Jani :)

 
Ingen bild

Lärlingen

21 november 2008 20:47

Det är rätt åt dig att du har fått motionerat lite nu :-)..skiter du i å skriva varje dag som du sa så ska du allt ha lite straff som "motion"i ditt fall :-)hehe..jag måste få säga att gnistan har försvunnit nästan helt å hållet nu när du är borta :-(..Nu menar jag inte att det är nåt fel på Per för han är bra,snäll å rolig men sen du försvann så lyckas man inte få tillbaka gnistan riktigt på snick..den är nästan som bortblåst :-)en Swedish Tornado du vet :-)hahaha..Jag har t om gått å satt mig vid plock självmant några gånger å då är det illa :-)..(Anette,inget illa menat för jag antar att du läser det här)hehe..
Men iaf,du får ha det så kul i det förlovade landet.sj så ska jag hoppas på att dina 5 mån snart är över där :-)hihi..
Kram Lärlingen

 
Ingen bild

ellerts:D

1 december 2008 11:41

per e bättre:D för ja träffade bara dig en gång^^ gnistan e tillbaka:D:D

mvh hon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 22 januari 2009 17:36

Nu är det i stort sett halvtid för oss här, det har gått lite för fort tycker jag, det är nu det börjar hända grejer.   Vi har skapat oss ett kontaktnät som börjar bli användbart och till viss del "lönsamt" för oss, allt börjar gå lite lättare, det ä...

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på. Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket n...

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdela...

Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.   Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 15...

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards