Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Måndag!

Av Andersson - 24 november 2008 04:39

Jaha då var det måndag igen och godmorgon alla knegare som har våndats lite för den här dagen.

Min måndag kommer att se som följande.

ska åka till järnhandeln och införskaffa en ny sladd till en micro som jag lovat laga åt en kompis som har resturang sen när det är klart så är det dax för ett lunchmöte och det tänkte vi ha på kontoret(stranden alltå). Efter det så är det dax att hämta lilla gubben på skolan.


Efter det är det ett besök till Surinbeach för att kolla hur det gått för några svenska vänner som jag checkat in på hotellet där man blivit bokningscentral för svenskar.


PÅ tal om svenskar så är dom ta mig fan det snålaste folk man träffar här, dom ska ha allting i stort sett gratis de prutar så öronen blöder. När man får ett pris så är det normalt att betala hälften för det men inte om man är svensk för då ska man i stort sett ha en slant för att man "handlar" av dom.


En thailändare tjänar ca 50 kr om dagen ca 200 Bath och det ska försörja familj och säkert en del av släkten med...så ska ni handla här så betala normal pris och var inte dumt snål.


Såg på aftonbladet att ni har ganska fint väder hemma...lite snö och någon grad kallt...och det kallar alla för kaos ha ha ha. Konstigt att det blir kaos varje år, det har kommit snö i sverige i urminnes tider och ändå kommer den som en total överaskning.....märkligt!


Jag hade lovat en massa bilder på bloggen men eftersom anslutningen till internet är lika snabb som den vi hade hemma innan bredbandet...MODEM..suck så tar det ca 30min att lägga upp en bild, det kommer att komma bilder tids nog.

Hoppas ni på mitt "gamla" jobb har det bra och sanknar mig som fan..ha ha.

Jag önskar oxå att dom som hade mig som handledare INTE är kvar utan har hitta något att syssla med... visst har väl alla ni det????? Gubbarna och tanterna på kontoret håller väl oxå tiderna när rast börjar och slutar?


Akta er STOREBROR ser er!!!!!




 
 
Ingen bild

Nerden

26 november 2008 22:58

så du var till beijer o sandviksbadet i måndags va ?!?! :o hihihi

o så lite skvaller från JC:

kan säga att ALLA vi "gamla" är KVAR o vi saknar dig inte det minsta !! :p.. ja okej då.. din lärling saknar dig som faan.. iaf idag när hon skulle skruva klart sin stol :D
Gubbarna o tanterna på kontoret.. ja vad ska man säga egentligen mer än att de tjuvar på ett par minuter lite här o där.. but hey.. vem gör inte det ?!?! :D

*kastar snöbollar på er*

ha de gött o drick inte allt för mycket av det så kallade livets dryck :D

// Jani

 
Rijo

Rijo

29 november 2008 18:28

Tja!Har ju glömt att du oxå är en bloggare av "stor" kaliber... haha! Men så najjs att du motionerat lite =). Ännu roligare att du fått jobb! Men var ska vi svenskar boka in oss då så du får lite bath till familjen???? Ska jag slänga ut en länk på min blogg??? ´Så tar jag provis sen, haha! Må gott och hälsa tanta och Ollobolle! Kram Ritha (repan TC U know)

http://rijo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 22 januari 2009 17:36

Nu är det i stort sett halvtid för oss här, det har gått lite för fort tycker jag, det är nu det börjar hända grejer.   Vi har skapat oss ett kontaktnät som börjar bli användbart och till viss del "lönsamt" för oss, allt börjar gå lite lättare, det ä...

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på. Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket n...

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdela...

Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.   Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 15...

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards