Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Söndag!

Av Andersson - 9 november 2008 20:04

Söndagar är här nere som vilken dag som helst alltså

"lördag hela veckan". I dag så packade vi in oss i våra vänners bil och drog till chalong och scandinavian laguna för "brunch" och bad i deras stora pool.

Det har varit ganska mulet och regnat en skvätt men ändå riktigt många grader på termometern ca 30 grader. Det är svårt att hitta en termometer här nere och jag har tagit rätt på varför det inte finns att köpa och svaret har varit "vad ska vi med den till? vi vet ju att det är varmt."


Vi tänkte ta en tur i våran bil alltså  min "lilla" hummer som inte är en hummer utan en "jappsjeep". men startar upp och ser att tank mätaren hånflinar med ett stort E som tyvärr betyder empty, ok! jag åker väl och tankar för bensinen räcker nog till macken tänkte jag sagt och gjort åkte jag dit men mina goda vänner det är SÖNDAG och vad är stängt då????? jo MACKEN. Hoppandes med den där förbannade biljäveln träffar jag en kille med bekant ansikte jo det var han Thailands egen Mc Gyver mr Bandeck, han håvade i stort sett fram 10 liter soppa ur bakfickan. Han tog med mig in på ett område som tillhör Phuket fantasy som är Phukets strörsta turist attraktion, vi knallade in till info disken och han sa några väl valda ord till tjejen bakom disken och jag fick en lapp som kostade 150 kr.

Där efter bar det iväg till en bakgård där det fanns en bensin pump och tankade fullt! senare fick jag veta att inte ens POLISEN fick tanka där och vad tänker man då.... ja har man en "hummer" så har man:) :)


Imorgon är det måndag och vad betyder det??? JO som sagt "lördag hela veckan":);) Olle börjar i skolan och det är dax för oss att annonsera att vi är tillbaka, hade tänkt mig en parad med lite stuk som den i Brasilien men det får räcka med ett litet besök hos var och en av våra kontakter här.


Kvällen har bjudit på lite mycket av livets dryck så nu känns det som att jag nästan skriver suddigt oxå så jag ska inte bli "saggig" och avsluta här.


 
 
Ingen bild

åsa

11 november 2008 14:41

hmm patrik tänk om dom trodde att du var polis och sen får du betala massa böter bara för det? ;) haha vet du vem som skulle skratta mest då? JAG!! fast iofs hamnar du i fängelset där nere så är det väl en annan sak då skulle till och med lilla jag tycka synd om dig;) och föresten hur tänkte du när du lämnade oss va? vem fan ska jag jävlas med? den nya efter dig verkar ju vara en riktig torr boll;) haha fast han gick på att vi hade rast en halvtimme nu haha snacka om blåst. :) jaja det här tar imot att säga, men va fan, jag saknar dig;)

 
Ingen bild

åsa

11 november 2008 14:45

haha oj läste visst lite fel men det är lungt får inte polisen tanka där så trodde de nog att du var kung eller något och då kan du åka dit endå;) mohahaha

 
Ingen bild

Exklusiva Jakan

11 november 2008 18:16

KAAAAAMAAAAAAAALAAAA!! Fabian va vi saknar Er. Nu hoppas vi att du är en flitig bloggare så vi kan snylta på er resa. Skriv en massa smaskisar, utelämna inget ha, ha.
Pusselipuss

 
Ingen bild

ÅSA

13 november 2008 18:37

patrik blogga då så vi får höra hur du har det;) vill ju läsa om allt ju:) du föresten per är inte så tokig när allt kommer omkring ;) nästan roligare än dig ju, fast bara nästan;) haha skriv nu så vi fårnågot att läsa;P

 
Ingen bild

kusin L

15 november 2008 14:31

helllooo....jag avundas er men på ett positvt sätt...härligt me värme...o du är ju bra på att sprida den själv oxå så jag kan tänka mig att temperaturen stiger ytterligare nu...stor kram L o B

 
Ingen bild

matte

16 november 2008 18:58

nu är det nära, oss blir ni inte av med , thai her we come. Ha det bra så länge vi syns den 23/12
matte (han som har en cyckel som är lika gammal som dig)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 22 januari 2009 17:36

Nu är det i stort sett halvtid för oss här, det har gått lite för fort tycker jag, det är nu det börjar hända grejer.   Vi har skapat oss ett kontaktnät som börjar bli användbart och till viss del "lönsamt" för oss, allt börjar gå lite lättare, det ä...

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på. Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket n...

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdela...

Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.   Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 15...

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards