Alla inlägg under december 2008

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdelar här, kommer man till ett ställe och vill handla så är det bara att hoppas på att dom kan engelska, kan dom inte det så har dom inte ett skit" solly sir no have" eller " no can not" nu hade vi tur så det gick bättre än väntat, grillbuffe'n är räddad.


Igår var vi ner till södra phuket en tripp som tar drygt 1 timme, där träffade jag en tjej och blev djupt förälskad, hon hette Greta och är en papegoja!

Hon tog hand om mig på ett förträffligt sätt, plockade mustachen, rensade öronen, pussade på mig i tid och otid och så sa hon några vackra ord i mitt öra på det språk som bara hon och jag förstår.


Nu ska jag till min svenska kompis som precis ringde och talade om att han har rejäl närkontakt med en bil med taihlänsk chaufför när han åkte moppe och den färden slutade tydligen i geografin så jag måste kolla till honom lite.


Vi hörs!



Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.


Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 1500 kr.och jag var skitnöjd men blev ännu nöjdare när dom frågade vart det skulle levereas. Det ingår leverans och installation i priset, det vore något för alla handlare hemma i svedala eller vad tycker ni? Köp en taklampa och den kommer hem tillsammans med en elektriker.... inte så dumt va.


I lördags var det buffe'kväll på the bay och det är våran och alla polisers favvo ställe så jag har lyckats att bli rätt bra kompis med en hel del av dom och det är rätt bra tycker jag, för igår när jag tog moppen och skulle åka till surin beach hade dom stor kontroll dom vinkade in alla moppar i kön men när jag kom fram så "hallo Patlik" och det var bara att glida igenom...tack för det! Tillbaka till buffe' kvällen alla snutar vill bjuda på något att dricka och dom försöker med alla medel få mig aspackad men det slutade med att en polis låg i diket och spydde. Så går det när man träffar en svensk viking...ha ha.


Nu ska denna viking åka och steka lite "fläsk" på stranden orkar bara max en timme sen blir det så jäkla tråkigt.


tjolahopp!!!

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca 45 min att ta sig lika lång sträcka. Vägarna är inte riktigt lika raka och fina här, det svänger så det känns som att man möter sig själv ibland och det är uppför och nerför så det slår lock för öronen hela tiden och hastighetsmätaren kommer mycket sällan över 60 km/tim.


För ett litet tag sen hade vi ett axplock ur den Thailändska faunan på besök.. "Herr kobra" kom och visade upp en imponerande storlek, dryga 2m lång. Han gjorde ett snabbt besök på våran veranda, tittade in genom glasdörren och stack sedan iväg på andra äventyr. Några timmar senare var"fru ödla" och tittade förbi ca 40 cm från nos till svans.


Idag så har vi ett litet utbyte med en tahi tjej, hon ska lära oss thai och vi henne svenska, detta byte ska pågå en timme varje dag 5 dagar i veckan tills vi åker hem så nu måste jag sluta för att nu är det dax för första lektionen.


see U

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards