Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Handyman!

Av Andersson - 11 december 2008 05:56

Har i dag varit och jobbat lite igen, har just lagat en ugn på THE BAY som är kvarterskrogen, dom ska ha grillbuffe' på fredag med potatisgratäng och ugnen var trasig. Man får vara lite av en Mc Gyver här, det är inte så lätt att hitta reservdelar här, kommer man till ett ställe och vill handla så är det bara att hoppas på att dom kan engelska, kan dom inte det så har dom inte ett skit" solly sir no have" eller " no can not" nu hade vi tur så det gick bättre än väntat, grillbuffe'n är räddad.


Igår var vi ner till södra phuket en tripp som tar drygt 1 timme, där träffade jag en tjej och blev djupt förälskad, hon hette Greta och är en papegoja!

Hon tog hand om mig på ett förträffligt sätt, plockade mustachen, rensade öronen, pussade på mig i tid och otid och så sa hon några vackra ord i mitt öra på det språk som bara hon och jag förstår.


Nu ska jag till min svenska kompis som precis ringde och talade om att han har rejäl närkontakt med en bil med taihlänsk chaufför när han åkte moppe och den färden slutade tydligen i geografin så jag måste kolla till honom lite.


Vi hörs!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 22 januari 2009 17:36

Nu är det i stort sett halvtid för oss här, det har gått lite för fort tycker jag, det är nu det börjar hända grejer.   Vi har skapat oss ett kontaktnät som börjar bli användbart och till viss del "lönsamt" för oss, allt börjar gå lite lättare, det ä...

Av Andersson - 20 januari 2009 17:43

Ja ja ja jag ska väl skriva ett par rader då. Måste säga att jag har det ganska bra faktiskt, skulle jag klaga så får jag nog ge mig själv en fläskläpp att suga på. Dagarna går så fort här nere man hinner knappt med själv, det händer inte så mycket n...

Av Andersson - 9 december 2008 02:43

Nu är jag här igen. Det har hänt väldigt lite grejer här en tid men en sak måste jag berätta.   Igår var vi till ett köpcentrum för att handla lite mat och diverse och det slutar med att vi även köpte ett stort kylskåp för 6 400 bath och det är ca 15...

Av Andersson - 1 december 2008 02:27

Bilen har minsann fått bekänna färg, det känns som man har startat en liten taxirörelase här, vi har haft den i drygt 3 veckor och den har redan rullat 100 mil här med mig som chaufför. Hemma vet vi att 2 mil tar ca 20 min att åka men här tar det ca ...

Av Andersson - 24 november 2008 04:39

Jaha då var det måndag igen och godmorgon alla knegare som har våndats lite för den här dagen. Min måndag kommer att se som följande. ska åka till järnhandeln och införskaffa en ny sladd till en micro som jag lovat laga åt en kompis som har resturang...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards